κινηματογραφικής

Οι κινηματογράφοι παγκοσμίως φωνάζουν απελπισμένα από τον Μάρτιο και την αρχή του “lock down” για βοήθεια. Ωστόσο, τα μεγάλα στούντιο όπως η Disney, η Warner Bros και η Universal επέλεξαν να μην κυκλοφορήσουν κανένα από τα βαριά τους χαρτιά αποκλειστικά στις αίθουσες των κινηματογράφων, με μοναδική εξαίρεση το “Tenet” του Κρίστοφερ Νόλαν.

Η μάχη του Νόλαν

Αυτή η κίνηση ήταν προσωπική επιλογή του σκηνοθέτη ο οποίος ήθελε πάση θυσία να δώσει μέσα στο καλοκαίρι μια ανάσα στους κινηματογράφους. Έπειτα από 3 αναβολές, η ταινία με αρχική ημερομηνία κυκλοφορίας τις 17 Ιουλίου, προβλήθηκε για πρώτη φορά στις 26 Αυγούστου. Μάλιστα η ημερομηνία αυτή ίσχυε για τους κινηματογράφος εκτός των Η.Π.Α. Η εντός συνόρων προβολή ξεκίνησε στις 3 Σεπτεμβρίου σε μια πρωτοφανή κίνηση. Τώρα κάποιοι θα πουν μπράβο στον Νόλαν, που με επίγνωση του είπε θα βγάλει λιγότερα χρήματα η ταινία μου, αλλά θα δώσω μια ανάσα στα σινεμά που πλήττονται παγκοσμίως. Ωστόσο, υπάρχει και η δεύτερη ανάγνωση, με την οποία ο Νόλαν, αδιαφορεί για την πανδημία που επικρατεί και απλώς θέλοντας να ικανοποιήσει την τεράστια φιλοδοξία του, περιμένει να δει πόσος κόσμος θα θέσει σε κίνδυνο την υγεία του για να δει το δημιούργημα του.

τέλος των κινηματογράφων
Ο Κρίστοφερ Νόλαν με τον ηθοποιό Τζωρτζ Ντέιβιντ Γουάσινγκτον στα γυρίσματα του “Tenet”

Το “Tenet”, με μπάτζετ 200 εκατομμύρια, κατάφερε να βγάλει σχεδόν 360 εκατομμύρια ευρώ από την πώληση εισιτηρίων παγκοσμίως. Ο Νόλαν, όπως δήλωσε, εντυπωσιάστηκε θετικά από την απήχηση που είχε η ταινία του εν μέσω πανδημίας. Ωστόσο, η Warner Bros. δεν έμεινε ικανοποιημένη, καθώς η ταινία αυτή σε συνδυασμό με το “Wonder Woman 1984” και το “Dune”, αποτελούσαν τα βαριά χαρτιά της για το 2020. Η εκτίμηση ήταν πως υπό κανονικές συνθήκες το “Tenet”, θα απέφερε στο στούντιο τουλάχιστον 600 εκατομμύρια δολάρια.

Η απόφαση της Disney

Η Disney ταυτόχρονα, έπειτα από τις αναβολές που έδωσε στο Mulan, πρωτοτύπησε. Κυκλοφόρησε την ταινία ταυτόχρονα, σε όσους κινηματογράφος ήταν ανοικτοί και στη συνδρομητική της πλατφόρμα Disney+ στις 4 Σεπτεμβρίου . Η προβολή της ταινίας μέσω της πλατφόρμας έγινε με την καταβολή ενός ποσού της τάξεως των 30 δολαρίων! Το ποσό αυτό ίσχυε για όλους, ακόμη και για τους υπάρχοντες συνδρομητές της. Όπως έγινε γνωστό 2 εβδομάδες αργότερα η Disney μόνο μέσα από την πλατφόρμα της συγκέντρωσε σχεδόν 260 εκατομμύρια ευρώ. Ήταν μια κίνηση που έφερε ένα ντόμινο εξελίξεων…

Η απάντηση της Warner Bros.

Το πολυαναμενόμενο sequel της Wonder Woman που επρόκειτο να κυκλοφορήσει στις 5 Ιουνίου, αναβλήθηκε τρείς φορές. Έτσι, η Warner Bros. ακολούθησε τον δρόμο της Disney και ανακοίνωσε στα μέσα Νοεμβρίου, ότι θα κυκλοφορήσει την ταινία ταυτόχρονα στη δική της πλατφόρμα, το HBO Max, και στους κινηματογράφους ανήμερα των Χριστουγέννων.

Στις 3 Δεκεμβρίου όμως, έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία η ανακοίνωση του στούντιο. Σύμφωνα με αυτή, όλες οι μεγάλες πρεμιέρες των πολυαναμενόμενων ταινιών του, θα γίνουν ταυτόχρονα σε HBO Max και κινηματογράφους. Αυτό σημαίνει ότι “Dune”, “Suicide Squad”, “Matrix 4” και αρκετοί ακόμη τίτλοι θα είναι διαθέσιμοι στους συνδρομητές του HBO Max και μάλιστα χωρίς επιπρόσθετη χρέωση.

Η σκέψη πίσω από την απόφαση

Με αυτόν τον τρόπο, η Warner Bros., καταφέρνει να πετύχει και τους δύο σκοπούς της. Πρώτος και κυριότερος για την ίδια, να κερδίσει έσοδα μέσα από τους νέους συνδρομητές που δεδομένα θα εγγραφούν στην πλατφόρμα της, για να παρακολουθήσουν όχι μόνο τις νέες ταινίες αλλά όλο το περιεχόμενο που παρέχει. Ο άλλος σκοπός του στούντιο, είναι βεβαίως να ικανοποιήσει τους θεατές, οι οποίοι περιμένουν πολύ καιρό να παρακολουθήσουν τις ταινίες του. Γνωρίζοντας λοιπόν τα κινηματογραφικά στούντιο πως με την πανδημία θα ξεμπερδέψουμε μετά το καλοκαίρι, δεν θέλουν να ρισκάρουν. Μπορεί να χάνεται η κινηματογραφική εμπειρία – άλλο είναι να βλέπεις το “Star Wars”, για παράδειγμα, στο σινεμά και άλλο στο σπίτι- αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν σε καθεστώς αβεβαιότητας, ενώ συγχρόνως πρέπει να γυρίσουν και άλλες ταινίες πηγαίνοντας πίσω όλο τους τον προγραμματισμό.

Με αυτήν την κίνηση ωστόσο, η λύση για τους κινηματογράφους μοιάζει μονόδρομος. Θα παραμείνουν κλειστοί, καθώς λειτουργώντας με τη μισή χωρητικότητα τους τα έσοδα τους θα είναι πενιχρά. Ένα πράγμα είναι σίγουρο, ανεξάρτητα από το πόσοι κινηματογράφοι θα καταφέρουν να ξεπεράσουν αυτήν την κρίση, η κινηματογραφική εμπειρία δεν θα είναι ποτέ ξανά η ίδια. Οι συνδρομητικές πλατφόρμες δεν είναι το μέλλον αλλά μια πραγματικότητα που ήρθε για να μείνει.

Η αρχή ενός “πολέμου” ;

Ο Κρίστοφερ Νόλαν δήλωσε εχθές στο The Hollywood Reporter: «Μερικοί από τους καλύτερους σκηνοθέτες και τους σημαντικότερους ηθοποιούς, πήγαν για ύπνο με τη σκέψη ότι εργάζονται για το σπουδαιότερο κινηματογραφικό στούντιο και όταν ξύπνησαν συνειδητοποίησαν, ότι εργάζονται για τη χειρότερη υπηρεσία streaming (HBO Max)». Μια σκληρή δήλωση ενός από τους πιο πετυχημένους σκηνοθέτες που έχουν υπάρξει και η οποία μετράει πολύ. Η συνεργασία του Νόλαν με τη Warner Bros. κρατά από το 2002 με την ταινία “Insomnia”. Σε αυτά τα 18 χρόνια ο σκηνοθέτης έχει γυρίσει 9 ταινίες αποφέροντας στο στούντιο κάτι παραπάνω από 5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η πανδημία δεν δημιούργησε το σενάριο του μαζικού κλεισίματος των κινηματογράφων. Απλώς το επιτάχυνε. Το βασικό ερώτημα πλέον είναι ένα: Ποιος θα πάει εν μέσω πανδημίας να παρακολουθήσει μια ταινία σε κλειστό χώρο, ενώ μπορεί να τη δει με ασφάλεια και άνεση από το σπίτι του;


Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν:

  • www.youtube.com
  • www.hollywoodreporter.com
  • www.boxofficemojo.com

Παρόμοια άρθρα:

Ακολουθήστε μας σε FacebookInstagram και Spotify για περισσότερη έμπνευση.

Giving Sight by Beasty Press // Giving Sight The Project

 

3 ΣΧΟΛΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.