Πηγή: instagram.com |@paulossidiropoulos

 «Στην Κ.»: Ένα τραγούδι αφιερωμένο στη γυναίκα

Το τραγούδι του Παύλου Σιδηρόπουλου, «Στην Κ.», κυκλοφόρησε το 1979. Ήταν ένα από τα 10 τραγούδια του δίσκου «Φλου», το οποίο ο Σιδηρόπουλος ηχογράφησε μαζί με το συγκρότημα Σπυριδούλα.

Σε μία συνέντευξη που έχει δώσει ο μπασίστας του συγκροτήματος οι «Απροσάρμοστοι» και φίλος του Παύλου, Αλέκος Αράπης, ανέφερε, ότι ο ίδιος είχε γνωρίσει τη γυναίκα, στην οποία ο Παύλος αφιέρωνε το τραγούδι στα τέλη της δεκαετίας του ’70. Είχε πει, ότι το όνομά της δεν είχε καμία σχέση με το αρχικό γράμμα «Κ». Το πραγματικό της όνομα είχε διαφορετικό αρχικό γράμμα. Ο Παύλος ήθελε να προφυλάξει την κοπέλα διατηρώντας ταυτόχρονα την ανωνυμία της. Στη συνέχεια τόνισε, ότι ήταν ένας δυνατός έρωτας και σχεδόν αδύνατον να συνεχιστεί λόγω κοινωνικών συγκυριών. Εκείνη προερχόταν από μεγαλοαστική οικογένεια.

Στίχοι «Στην Κ.»

 

Όταν κάποιο βράδυ θα σε ξυπνήσει απότομη η κραυγή σου
και τρέξεις στη μαμά σου να το πεις
Και κείνη τρομαγμένη μες στο ψυγείο κλείσει τη φωνή σου
μα θα ‘ναι αργά μεσάνυχτα και θα ‘χεις κουραστεί

Όταν θ’ αγαπήσεις το γέλιο σου και την αναπνοή σου
και δεις πως έχεις κάτι να μας πεις
Στο πλάι σου ο άνθρωπος που διάλεξες βιτρίνα στη ζωή σου,
τριάκοντα αργύρια αντίτιμο σιωπής

Πες μας τι θα γίνει αν κάποτε θ’ αγγίξεις το κορμί σου
και το βρεις τσακισμένο απ’ τις πληγές
Και γύρω σου κούκλες χλωμές ανίκανες ν’ ακούσουν τη φωνή σου
κι οι αλήθειες σου να σέρνονται στο πάτωμα γυμνές

Λίγα λόγια από τη συνέντευξη της «Κ».

Η ίδια η «Κ.» στη μοναδική της ίσως συνέντευξη που είχε παραχωρήσει πριν από αρκετά χρόνια στον δημοσιογράφο, Μανώλη Νταλούκα, μίλησε για την οικογένειά του Σιδηρόπουλου, την οποία γνώρισε στο διάστημα της συναναστροφής της με εκείνον.

Μίλησε για τη γνωριμία της με τον Παύλο και για τον γάμο της πριν από αυτόν. Τις φιλικές σχέσεις του άντρα της με τον Γιάννη Μαρκόπουλου. « Ο Γιάννης ήταν, επίσης, πολύ καλός φίλος του άντρα μου, κάναμε παρέα μαζί του. Όταν είχε τη μπουάτ, εκεί που παρουσίαζε το έργο του, τότε ο Παύλος ήταν στο συγκρότημα και έκανε αυτό το κομμάτι με την Τομαζάνου.»

Μετά τον χωρισμό με τον Απόστολο, άρχισε να κάνει παρέα με τον Παύλο. Μίλησε για την οικογένεια του Παύλου. Για μια οικογένεια στα μέσα του ’70 που ήταν ανοιχτή για όλους. « Ήταν ένα σπίτι τόσο ζωντανό, στη Δροσοπούλου, μπαινοέβγαινε κόσμος, γεμάτος από φίλους, κιθάρες, μουσικές.». Επίσης, αναφέρθηκε στη μαμά του, που ήταν μια έξυπνη γυναίκα και στην επιρροή που είχε πάνω στα παιδιά της και κυρίως στον Παύλο.

«Όταν κάποιο βράδυ θα σε ξυπνήσει απότομη η κραυγή σου»

Η σχέση τους διήρκησε περίπου έξι μήνες. Έξι έντονους μήνες. Την αγάπησε βαθιά, είχε επηρεαστεί συναισθηματικά από εκείνη. Γι’ αυτή ήταν ένας πολύ όμορφος νέος. Πίστευε, ότι κάποιος σε αυτή την ηλικία αισθάνεται εύκολα ερωτευμένος. Έτσι κι αλλιώς, η ίδια εξομολογήθηκε, ότι μόλις είχε βγει από μια πρόσφατη οδυνηρή σχέση και ο Παύλος ήταν ο πρώτος δεσμός μετά τον χωρισμό της. Ανέφερε την ανησυχία του Παύλου για εκείνη. Φοβόταν, ότι θα ξαναγυρνούσε στον άντρα της.

« Δεν είχα αποφασίσει, ότι ίσως ο χωρισμός με τον Απόστολο ήταν οριστικός. Ο Παύλος ήξερε νομίζω, ότι εγώ μπορεί να γυρνούσα πίσω στον Απόστολο.  Είχε την αγωνία, ότι επισκίαζε και τη δική μας σχέση. Είχε, δηλαδή, ένα άγχος, μήπως χωρίσουμε και τα ξαναβρώ με τον Απόστολο.»

«Και τρέξεις στη μαμά σου να το πεις»

«Και τρέξεις στη μαμά σου να το πεις.»  Ήταν ένα τραγούδι με σκληρούς στίχους. Μίλαγε για τον παλιό της έρωτα, για την ανησυχία του Παύλου, αλλά και για την επιρροή της μητέρας της «Κ.» στην ίδια. Ανέφερε τη συνάντηση της μαμάς της με τον Παύλο και τους λόγους, που δεν συμφωνούσε γι’ αυτή τη σχέση. Ήταν μια γυναίκα που χήρεψε στα 32 και δεν ξαναέφτιαξε τη ζωή της, γιατί έπρεπε να αναθρέψει δύο μικρά παιδιά. Ούτως ή άλλως, εκείνη η περίοδος για την κοπέλα ήταν το σημείο καμπής για την αρχή μιας νέα ζωής χωρίς τον Απόστολο και έτοιμη για νέες εμπειρίες.

Επίσης, ο Παύλος ήταν ροκάς κι αυτό φαινόταν. Όταν συναντήθηκε με τη μαμά της φορούσε ένα τζιν παντελόνι κι από πάνω μια γούνινη ζακέτα. Η ζακέτα ήταν από βιζόν με μεγάλα γυριστά μανίκια και κρατούσε ένα μπαστούνι με ασημένιο χερούλι. Όλα της μαμάς του. Η «Κ.» σημείωσε, πως πίστευε, ότι όταν ο Παύλος την είχε ζητήσει στο τηλέφωνο, η μητέρα της τον αποθάρρυνε.

«Τριάκοντα αργύρια αντίτιμο σιωπής»

«Τριάκοντα αργύρια αντίτιμο σιωπής.» Ο Σιδηρόπουλος μετά τον χωρισμό τους πίστευε, ότι η κοπέλα θα ξαναγύριζε στον πρώην σύντροφό της. Η οικονομική κατάσταση του Απόστολου ήταν μία αφορμή για τον Παύλο. Θα γύριζε, δηλαδή, στην πρώην σχέση της, γιατί της πρόσφερε οικονομική ασφάλεια και μια πολύ άνετη ζωή. Θα ήταν, δηλαδή, μια σύγχρονη σταχτοπούτα. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν ίσχυε.

«Πες μας τι θα γίνει αν κάποτε θ’ αγγίξεις το κορμί σου και το βρεις τσακισμένο απ’ τις πληγές»

Μετά τον χωρισμό της με τον Παύλο, μιας που ήταν σε ευάλωτη κατάσταση, έτρεφε μια ελπίδα, ότι θα τα ξαναέβρισκε με τον Απόστολο. Έτσι κι αλλιώς, είχε πει στον πρώτο, ότι το διαζύγιό τους δεν είχε βγει και τυπικά ήταν παντρεμένοι. Ο Παύλος φοβόταν, ότι θα τον πρόδιδε. «Δεν ήταν χαζός ο Παύλος. Όταν κάποιος σε ενδιαφέρει αποκτάς μια διαίσθηση. Και ο Παύλος είχε μια διαίσθηση, γιατί είχε μία ευαισθησία από χαρακτήρα του. Δεν υπήρξε προδοσία.»

«και το βρεις τσακισμένο απ’ τις πληγές»

Ο Παύλος, βέβαια, συνέχιζε να αισθανόταν προδομένος. Πίστευε, ότι τα είχε ξαναβρεί με τον πρώην σύντροφό της.

« Δεν φαντάστηκα, ότι ο Παύλος είχε στεναχωρηθεί τόσο πολύ όταν χωρίσαμε. Το τραγούδι μου δημιουργεί τρομερή τρυφερότητα. Με γυρίζει πίσω σε μία τρυφερή εποχή και μου δημιουργεί μία συγκίνηση.»

 


Παρόμοια άρθρα: 

Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Instagram, Facebook και Spotify για περισσότερη έμπνευση.

Giving Sight by Beasty-Press // Giving Sight The Project 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.