Όσκαρ
Πηγή εικόνας: adn.com

H 93η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ φέτος ήταν εντελώς διαφορετική και πως θα μπορούσε να μην είναι. Πραγματοποιήθηκε στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό του Λος Άντζελες, αντί για το Dolby Theatre, λόγω πανδημίας. Ζωντανές συνδέσεις από όλο τον κόσμο με τα περισσότερα αστέρια του Χόλυγουντ που ήταν υποψήφια ωστόσο, να παρευρίσκονται ζωντανά στην εκδήλωση. Μάλιστα, έχοντας κάνει τα απαραίτητα τεστ έδωσαν το παρόν χωρίς να φορούν μάσκες. Όπως το 2019 και το 2020, έτσι και φέτος, η τελετή δεν είχε κάποιον κεντρικό παρουσιαστή και αρκετοί ηθοποιοί, μεταξύ των οποίων οι Regina King, Laura Dern, Brad Pitt, Joaquin Phoenix, Renee Zellweger, Bryan Cranston, Zendeya ανέλαβαν χρέη παρουσιαστή. Σε πολλές περιπτώσεις υπήρχε ένα κλίμα αμηχανίας, παρ’ όλα αυτά μερικοί από τους νικητές, όπως η Chloé Zhao (Nomadland) και ο Thomas Vinterberg (Another Round) , μας χάρισαν αρκετά συγκινητικούς λόγους.

Καλύτερη Ταινία:

Nomadland

Το Nomadland ήταν αδιαμφισβήτητα το φιλμ της χρονιάς αποσπώντας 3 βραβεία στις μεγάλες κατηγορίες: Σκηνοθεσία, Α’ γυναικείο ρόλο και φυσικά Ταινία. Μην χάσετε την ευκαιρία να τη δείτε στους κινηματογράφους, εκεί όπου της αρμόζει, όταν κυκλοφορήσει και επίσημα

Nomadland
Οι παραγωγοί της ταινίας Nomadland

Α’ Ανδρικός Ρόλος:

Anthony Hopkins (The Father)

Η μεγάλη ανατροπή της βραδιάς που μας επιφύλασσε η Ακαδημία ήταν η βράβευση του 83χρονου Anthony Hopkins αντί του ακλόνητου, όπως φαινόταν τουλάχιστον, φαβορί Chadwick Boseman. Με αυτό το Όσκαρ ο Hopkins έγινε ο γηραιότερος ηθοποιός που λαμβάνει το εν λόγω βραβείο για ερμηνεία είτε Α’ είτε Β’ αντρικού ρόλου. Βαθιά υπόκλιση στο μεγαλείο αυτού του σπουδαίου ηθοποιού.

Α’ Γυναικείος Ρόλος:

Frances McDormand (Nomadland)

Νικήτρια για το συγκεκριμένο βραβείο θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε από της υποψήφιες (Frances McDormand, Viola Davis, Carey Mulligan, Andra Day, Vanessa Kirbi). Τελικά η McDormand πήρε το 3ο Όσκαρ της καριέρας της (όλα για Α’ γυναικείο ρόλο) με μια ερμηνεία κατάθεση ψυχής. Πλέον απέχει μόλις 1 από το απόλυτο ρεκόρ της Katharine Hepburn που έχει 4 Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου.

Καλύτερη Σκηνοθεσία:

Chloé Zhao (Nomadland)

Τι να πει πρωτοπεί κανείς για το νέο αστέρι στον χώρο της σκηνοθεσίας. Το Nomadland αποτελεί ένα προσωπικό εγχείρημα και κατόρθωμα της Zhao αφού η ίδια ανέλαβε εκτός από τη σκηνοθεσία, το σενάριο, το μοντάζ αλλά και την παραγωγή της. Κερασάκι στην τούρτα, ο συγκινητικός λόγος που έδωσε στην απονομή του βραβείου της, όπου μίλησε για την καλοσύνη των ανθρώπων, αναφέροντας μάλιστα μια κινεζική έκφραση που της έμαθε ο πατέρας της όταν ήταν μικρή.

«Όταν μεγάλωνα στην Κίνα, λέγαμε κάτι ποιηματάκια με τον πατέρα μου. Η πρώτη φράση που θυμάμαι έλεγε ‘οι άνθρωποι είναι εκ γενετής καλοί’. Αυτό έχει επίδραση σ’ εμένα μέχρι και σήμερα. Έβρισκα πάντα καλοσύνη στους ανθρώπους που συναντούσα. Αυτό το βραβείο ανήκει σε όποιον έχει την πίστη και το κουράγιο να παραμένει καλός προς τον εαυτό του και τους άλλους… Το αφιερώνω σε όσους με ενέπνευσαν».

Nomadland
Πηγή εικόνας: www.usatoday.com

Β’ Ανδρικός Ρόλος:

Daniel Kaluuya (Judas and the Black Messiah)

1ο Όσκαρ για τον ταλαντούχο ηθοποιό, ο οποίος ενσάρκωσε τον Fred Hampton μια εμβληματική προσωπικότητα που ηγήθηκε του κόμματος των Μαύρων Πανθήρων. Πανάξιος νικητής σε μια κατηγορία που είχε κλειδώσει από τη στιγμή της ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων.

Β’ Γυναικείος Ρόλος:

Yuh-Jung Youn (Minari)

Η “γιαγιά από το Minari” όπως έμεινε στην μνήμη των θεατών, ήταν η κινητήριος δύναμη της ταινίας και δικαίως απέσπασε το Όσκαρ. Το βραβείο αυτό την καθιστά την πρώτη γυναίκα ηθοποιό κορεάτικης καταγωγής που κερδίζει στα Όσκαρ.

Nomadland
Η Yuh-Jung Youn , ο Daniel Kaluuya και η Frances McDormand μετά τη χθεσινή απονομή

Καλύτερο Μοντάζ:

Sound of Metal (Mikkel E.G. Nielsen)

Ο Έλληνας μοντέρ Γιώργος Λαμπρινός δεν κατάφερε να κερδίσει παρά την εξαιρετική δουλειά του στην ταινία The Father. Θα επανέλθει δριμύτερος και ανυπομονούμε για το επόμενο πρότζεκτ του.

Καλύτερη Διεύθυνση Φωτογραφίας:

Mank (Erik Messerschmidt)

Στο Mank αποτυπώθηκε σε ασπρόμαυρη εικόνα ή χρυσή εποχή του Χόλυγουντ κατά τις δεκαετίες 1930-1940. Η δουλειά του Erik Messer Schmidt ήταν καταπληκτική βάζοντας μας, έστω και για 2 ώρες, σε αυτόν τον μαγικό κόσμο.

Καλύτερο Διασκευασμένο σενάριο:

The Father (Christopher Hampton, Florian Zeller)

Το σενάριο της ταινίας αποτελεί διασκευή εκείνου για το ομώνυμο θεατρικό. Και τα δύο υπογράφει ο Γάλλος σεναριογράφος και σκηνοθέτης Florian Zeller. Η ταινία κατάφερε με έναν μοναδικό τρόπο να μας βάλει στο μυαλό του Anthony Hopkins και μας κράτησε σε αγωνία μέχρι το φινάλε.

Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο:

Promising Young Woman (Emerald Fennell)

Η μάχη ήταν ανάμεσα στην Emrarld Fennell και τον σπουδαίο Aaron Sorkin για το σενάριο του στην ταινία Trial of the Chicago 7. Η εξαιρετική κλιμάκωση του Promising Young Woman και πιθανώς η θεματική της, η οποία ήταν άμεσα συνδεδεμένη με το κίνημα Me Too, καθόρισαν τη μάχη με τη Fennell αν αποκτά το πρώτο της Οσκαρ.

Όσκαρ
Πηγή εικόνας: www.bbc.com

Καλύτερη Διεθνής Ταινία:

Another Round (Denmark)

Ο Δανός σκηνοθέτης Thonas Vinterberg κατάφερε να δημιουργήσει μια πολύ όμορφη ταινία με θεματική τον αλκοολισμό. Ο λόγος του όταν παρέλαβε το βραβείο λύγισε τους πάντες, αφού αποκάλυψε πως η 19χρονη κόρη του, Ida, έφυγε από τη ζωή κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Εκείνη ήταν που τον προέτρεψε να δημιουργήσει την ταινία, αφού διάβασε το σενάριο του πατέρα της και μάλιστα προοριζόταν να πάρει μέρος και στην ταινία. Αναμφισβήτητα η πιο δυνατή στιγμή της χθεσινής απονομής.

Όσκαρ
Πηγή εικόνας: www.variety.com

Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων

Sοul (Pixar)

Άλλη μια εξαιρετική δουλειά από τον Pete Docter. Ο σεναριογράφος των ταινιών Toy Story, Monsters Inc., Up, Wall-E και Inside Out που διαθέτει πλέον 3 Οσκαρ, δημιούργησε μια ταινία που μιλά για το κάλεσμα του ανθρώπου και τον σκοπό της ζωής του. Αξίζει να τη δουν μικροί και μεγάλοι.

Όσκαρ
Πηγή εικόνας: www.geektyrant.com

Καλύτερα Κοστούμια:

Ma Rainey’s Black Bottom (Ann Roth)

Καλύτερο Μακιγιάζ / Κομμώσεις:

Ma Rainey’s Black Bottom (Matiki Anoff, Mia Neal, Larry M. Cherry)

Καλύτερη Πρωτότυπη Μουσική Επένδυση:

Soul (Trent Reznor, Atticus Ross, Jon Batiste)

Καλύτερο Πρωτότυπο Τραγούδι:

Fight for You (Judas and the Black Messiah)

Καλύτερος Ήχος:

Sound of Metal (Phillip Bladh, Nicolas Becker, Jaime Baksht, Michelle Couttolenc, Carlos Cortés, Carolina Santana)

Καλύτερη Καλλιτεχνική Διεύθυνση:

Mank (Donald Graham Burt, Jan Pascale)

Καλύτερα Οπτικά Εφέ:

Tenet (Andrew Jackson, Andrew Lockley, Scott R. Fisher, Mike Chambers)

Καλύτερο Ντοκιμαντέρ:

My Octopus Teacher

Καλύτερο Ντοκιμαντέρ (μικρού μήκους):

Colette

Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων (μικρού μήκους):

If Anything Happens I Love You

Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους:

Two Distant Strangers

Η φετινή απονομή είχε έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα. Με τις παραγωγές των μεγάλων στούντιο να απουσιάζουν σε μεγάλο βαθμό, δόθηκε μεγαλύτερη βαρύτητα σε ταινίες ανεξάρτητου κινηματογράφου. Ταινίες που καταπιάνονται με σοβαρά κοινωνικά θέματα και ταινίες που επικεντρώνονται στον άνθρωπο. Η φετινή χρονιά ανήκε στο Nomadland και πλέον αναμένουμε τις νέες ταινίες που θα κυκλοφορήσουν το 2021. Ας ελπίσουμε πως τα σινεμά θα επαναλειτουργήσουν σύντομα, γιατί αν μας δίδαξε κάτι η πανδημία για τον κινηματογράφο είναι πως την εμπειρία της κλειστής αίθουσας δεν μπορεί να την αντικαταστήσει τίποτα.

Παρόμοια άρθρα:

Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε FacebookInstagram και Spotify για περισσότερη έμπνευση.

Giving Sight by Beasty Press // Giving Sight The Project

1

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.