Γαλλικό δράμα εποχής με τη Βιρζινί Εφιρά. Στα τέλη των ‘50s, η Rachel, μια απλή υπάλληλος γραφείου, συναντάει τον Philippe, έναν λαμπρό νέο αριστοκρατικής οικογένειας. Για εκείνη είναι ένα πάθος χωρίς επιστροφή και για εκείνον ένας έρωτας χωρίς την αγάπη που διαρκεί. Από τον σύντομο, αλλά παθιασμένο τους έρωτα αποκτούν μια κόρη, εκείνος όμως αρνείται τον γάμο λόγω της ταξικής διαφοράς τους. Τότε η νέα μητέρα αναγκάζεται να μεγαλώσει μόνη την κόρη της και αρχίζει ο μεγάλος αγώνας μιας ερωτευμένης όσο και περήφανης μάνας για την επίσημη αναγνώριση της κόρης της. Η ταινία ουσιαστικά χωρίζεται σε δύο μέρη, το πρώτο είναι η σχέση των εραστών και το δεύτερο η σχέση μητέρας-παιδιού.

 

Ανύπαντρη, παρά το όμορφο παρουσιαστικό της, και σε μια ηλικία και περιοχή που εκείνα τα συντηρητικά χρόνια την κατέτασσαν στην κατηγορία της γεροντοκόρης, η Ρασέλ γνωρίζει ξαφνικά και σαρωτικά τον έρωτα και το πάθος στο πρόσωπο του Φιλίπ, ενός κοσμογυρισμένου και μορφωμένου γόνου αριστοκρατικής οικογένειας του Παρισιού, ο οποίος εργάζεται πρόσκαιρα ως μεταφραστής σε μια αμερικανική στρατιωτική βάση της περιοχής.

«Υπάρχουν τρία είδη αγάπης» θα πει με διανοητική έπαρση ο νεαρός άντρας στην Ρασέλ, «η ρομαντική, η παθιασμένη και η τρίτη κατηγορία, η αναπόφευκτη συνάντηση, εκείνη που αψηφά κάθε κοινωνικό κανόνα», και σύντομα θα της καταστήσει σαφές σε ποιά κατηγορία έχει εντάξει ήδη εκείνος τη σχέση τους, αφού θα της δηλώσει κυνικά ότι δεν σκοπεύει να την παντρευτεί κι ότι θα φύγει για το Παρίσι, όχι μόνο γιατί δεν θέλει δεσμεύσεις, αλλά και γιατί εκείνη «δεν είναι πλούσια».

Η συμπεριφορά του Φιλίπ θα γίνει ακόμα πιο χειριστική κι εξουσιαστική, όταν η Ρασέλ θα του ανακοινώσει πως είναι έγκυος. Δεν θα αναγνωρίσει το παιδί του, ούτε φυσικά θα παντρευτεί τη νεαρή γυναίκα, αλλά θα την αφήσει να μεγαλώσει μόνη της την κόρη τους και θα εμφανίζεται σποραδικά και περιστασιακά στις ζωές τους αναστατώνοντάς τες. Όταν μετά από χρόνια κι αλλεπάλληλους αγώνες ο Φιλίπ θα αναγνωρίσει επιτέλους επίσημα την έφηβη πλέον Σαντάλ και θα διεκδικήσει έναν πιο ενεργό ρόλο στη διαπαιδαγώγηση και στην ανατροφή της κόρης του, η απόφαση της Ρασέλ να αφήσει αυτόν τον άνδρα να ξαναμπεί στις ζωές τους θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα και τα τραύματα που θα αφήσει για άλλη μια φορά το πέρασμά του θα αφήσουν ανεπούλωτες πληγές στις δύο γυναίκες.

Δείτε το τρέιλερ:

 

Μια απίστευτη κι όμως πραγματική ιστορία, η οποία στα χέρια ενός άλλου σκηνοθέτη θα είχε οδηγήσει σε ένα κραυγαλέο μελόδραμα, μετατρέπεται από την Κατρίν Κορσινί σε ένα στιβαρό και μετρημένο δράμα χαρακτήρων, στο οποίο η σκηνοθέτης προσπαθεί να προσεγγίσει και να κατανοήσει την κεντρική της ηρωίδα και κυρίως την ανεξήγητη εμμονή της σε έναν προφανώς (αυτο)καταστροφικό έρωτα, αναδεικνύοντας όλους εκείνους τους κοινωνικούς παράγοντες που (ετερο)προσδιορίζουν τη συμπεριφορά της. Η Κορσινί καταγράφει την εξέλιξη της Ρασέλ και την εκ των πραγμάτων χειραφέτησή της σε μια εποχή που ήταν ριζοσπαστικό κι αδιανόητο μια ανύπαντρη μητέρα να μεγαλώνει μόνη της το παιδί της, χωρίς ποτέ να κρίνει, αντίθετα την παρουσιάζει ως μια πορεία αυτογνωσίας και αυτονομίας στην οποία το μεγαλύτερο ελάττωμά της, η συναισθηματική της καθαρότητα, γίνεται τελικά το πιο σημαντικό όπλο της, μέσα από συνεχή πισωγυρίσματα, τα οποία όμως της μαθαίνουν τη δική της προσωπική αξία.

Από 16 Μαΐου στους κινηματογράφους

Γαλλία, Βέλγιο

Παραγωγή:Ελίζαμπεθ Περέζ

Σκηνοθεσία:Κατρίν Κορσινί

Σενάριο:Κατρίν Κορσινί, Λορέτ Πολμάς

Φωτογραφία:Ζαν Λαπουαρί

Μοντάζ:Φρεντερίκ Μπελεχές

Μουσική:Γκρεγκουάρ Χετζέλ

Πρωταγωνιστούν:Βιρζινί Εφιρά, Νιλς Σνάιντερ, Κοραλί Ρασιέρ

Διάρκεια:135 λεπτά

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.