«Ένα διαμέρισμα στο Παρίσι» του Guillaume Musso
«Ένα διαμέρισμα στο Παρίσι» του Guillaume Musso

Έναν βροχερό Δεκέμβρη, η Μάντλιν Γκριν φτάνει στο Παρίσι από το Λονδίνο. Για εκείνη το Παρίσι είναι η αγαπημένη της πόλη, «εκεί γύριζε κάθε φορά που ήθελε να γιατρέψει τις πληγές της». Η Μάντλιν εργάζεται, έπειτα από μια περίοδο ανατροπών στην επαγγελματική της ζωή, σε κάποιο ομοσπονδιακό πρόγραμμα μαρτύρων. Την ίδια στιγμή, στο αεροδρόμιο Ρουασί-Σαρλ-Ντε Γκολ φτάνει ο θεατρικός συγγραφέας Γκασπάρ Κουτάνς. Το ταξίδι του ήταν κάτι που έκανε κάθε χρόνο. Συνήθιζε να νοικιάζει κάποιο διαμέρισμα, να απομονώνεται ειδικά την εποχή των Χριστουγέννων και να ετοιμάζει το νέο του θεατρικό έργο.

Η Μάντλιν Γκριν και ο Γκασπάρ Κουτάνς συναντιούνται και συνειδητοποιούν πως έχουν νοικιάσει το ίδιο διαμέρισμα. Πιο συγκεκριμένα έχουν νοικιάσει το ατελιέ που έζησε και δημιούργησε ο διάσημος Σον Λόρεντς, ένα χρόνο μετά τον θάνατο του. Με σκοπό τους τη μοναξιά οι δύο ήρωες θα αναστατωθούν από τις εξελίξεις και μένοντας και οι δύο εκεί θα ανακαλύψουν άγνωστες πτυχές και γεγονότα της ζωής του ζωγράφου. Και οι δύο θα συναντήσουν πρόσωπα και θα φέρουν στο προσκήνιο την ιστορία απαγωγής και δολοφονίας του γιου του ζωγράφου, θα γοητευθούν από την αναζήτηση των τριών τελευταίων έργων του θα κληθούν να διαχειριστούν μία αποκάλυψη που θα ανατρέψει τα πάντα.

«Έκθαμβη η Μάντλιν έμεινε αρκετά λεπτά στο ατελιέ, εντυπωσιασμένη από τους μεγάλους υαλοπίνακες με το ξύλινο πλαίσιο, ύψους πάνω από τέσσερα μέτρα ο καθένας, που έβλεπαν τον ουρανό και τις κορυφές των δέντρων. Η περιγραφή του σπιτιού, όπως την είχε διαβάσει στο σάιτ του μεσιτικού γραφείου. Έλεγε ότι το σπίτι ανήκε στον ζωγράφο Σον Λόρεντς. Πράγματι το ατελιέ παρέμενε  όπως το είχε αφήσει ο ζωγράφος με λεκέδες στο πάτωμα, με τα καβαλέτα και τα διαφόρων μεγεθών τελάρα, με του αχρησιμοποίητους καμβάδες τακτοποιημένους σε ράφια και ντουλάπια. Και παντού δοχεία με χρώματα, βούρτσες, πινέλα και σπρέι με μπογιές. Δεν μπορούσε να φύγει από το ατελιέ. Ένιωθε να είχε μεθύσει από τον προσωπικό, κλειστό κόσμο του ζωγράφου» (απόσπασμα 40-41 σελίδα)

Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα που διατηρεί το αναγνωστικό ενδιαφέρον καθώς συνεχώς εισάγονται νέα πρόσωπα στην ιστορία που οδηγούν τους ήρωες στη λύση της υπόθεσης. Κάθε στοιχείο, χαρακτηριστικό και ιδιότητα που αποδίδεται σε αυτά τα πρόσωπα συμπληρώνουν σημαντικά το κάδρο του έργου. Στοιχεία που καθιστούν το παρόν βιβλίο ολοκληρωμένο χωρίς νοηματικά κενά με ζωντανούς διαλόγους. Το Παρίσι ως τόπος δράσης ιστοριών έχει εμπνεύσει διαχρονικά καλλιτέχνες και συγγραφείς. Στο συγκεκριμένο έργο, το Παρίσι παρουσιάζεται κατά τρόπο πρωτότυπο ως ένας προορισμός που οι επισκέπτες του κατά τη διαμονή τους έρχονται αντιμέτωποι με διαδηλώσεις, αταξία, απεργίες και συνωστισμό στο αεροδρόμιο.

Τέλος, ένα από τα μηνύματα που επιτυγχάνει να διαδώσει το έργο είναι πως χρειάζονται οι κατάλληλες συνθήκες και πρόσωπα για να ανακαλύψουμε ικανότητες που αγνοούσαμε πως έχουμε και να κάνουμε ένα βήμα πιο μπροστά στη διαδρομή που έχει τελικό προορισμό την ευτυχία.

 

Guillaume Musso

Ο Guillaume Musso γεννήθηκε το 1974 στην Αντίμπ και θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς και ευπώλητους συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας των τελευταίων χρόνων. Τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε 42 γλώσσες και μεταφερθεί στον κινηματογράφο. Σύμφωνα με το Livres Hebdo, το Ένα διαμέρισμα στο Παρίσι, που αποτελεί τη μεγαλύτερή του επιτυχία παγκοσμίως, έχει πουλήσει περισσότερα από 1.000.000 αντίτυπα μόνο στη Γαλλία.


Παρόμοια άρθρα:

Ακολουθήστε τις σελίδες μας σε Instagram, Facebook και Spotify για περισσότερη έμπνευση.

Giving Sight by Beasty-Press // Giving Sight The Project 

 

2 ΣΧΟΛΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.