Listen Ana Rocha de Sousa - Πορτογαλία, Ηνωμένο Βασίλειο - 2020 - έγχρωμη

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου θα γίνει και φέτος, για 33η χρονιά, από τις 25 Νοεμβρίου ως τις 4 Δεκεμβρίου. Το φεστιβάλ διοργανώνεται διαδικτυακά, δίνοντας στους διοργανωτές ωστόσο τη δυνατότητα να απευθυνθούν στο κοινό όλης της Ελλάδας.

Την ημέρα της προβολής τους οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες από τις 10:00 το πρωί μέχρι τις 10:00 το πρωί της επόμενης μέρας.

Τετάρτη 25/11

Dolce fine giornata

Η βραβευμένη με το Νόμπελ Λογοτεχνίας Μαρία Λίντε, ζει με την οικογένειά της κάπου στην Τοσκάνη μια φαινομενικά ήρεμη ζωή. Στοργική μητέρα και γιαγιά, διατηρεί παράλληλα ένα κρυφό φλερτ με έναν πολύ νεότερο σε ηλικία Μουσουλμάνο. Μετά από ένα τρομοκρατικό χτύπημα στη Ρώμη, ξεσπά φόβος και υστερία σε ολόκληρη τη χώρα και μέσα στο γενικευμένο αρνητικό κλίμα κατά των ξένων και των μεταναστών, η Μαρία – Εβραία η ίδια γεννημένη στην Πολωνία- θα υψώσει ανάστημα ενάντια στην υποκρισία όλων αυτών των “πολιτισμένων” δυτικών, με αφορμή τον ευχαριστήριο λόγο της κατά την τελετή βράβευσης της από την τοπική κοινότητα.

Βραβείο “World Cinema Dramatic Special Jury Award” στο κινηματογραφικό φεστιβάλ του Σάντανς.

Ευρώπη, το όνειρο 

Τρεις έφηβοι, ένας Έλληνας, ένας Σύρος και ένας Αφγανός, ονειρεύονται μία ελεύθερη και άνετη ζωή σε μια “τέλεια” Ευρώπη. Μέσα από τις αγωνιώδεις προσωπικές τους διαδρομές που τους φέρνουν πιο κοντά στο όνειρό τους, διαπιστώνουν πως τέλεια Ευρώπη δεν υπάρχει και πως τα όνειρά τους μπορούν να ακυρωθούν μέσα από σκληρές πρακτικές και εφιαλτικές καταστάσεις.

Η ταινία τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερου Ελληνικού Ντοκιμαντέρ στο Φεστιβάλ AegeanDocs 2018.

 

ΑΝΝΕΤΑ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

 Ιστορίες του καλοκαιριού  (Conte d’ été / A Summer’s Tale)

33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου - Πρόγραμμα Προβολών

 

Ο Γκασπάρ έχει μόλις τελειώσει τις σπουδές του και ταξιδεύει μέχρι την Βρετάνη, στο παραθαλάσσιο χωριό Ντινάρντ, για να περάσει τις διακοπές του, με την ελπίδα ότι εκεί θα συναντήσει τη Λένα, την κοπέλα με την οποία νομίζει ότι είναι ερωτευμένος. Περιμένοντας τη Λένα, περνάει ήσυχα τις μέρες του κάνοντας βόλτες στην παραλία, μέχρι που γνωρίζει τη νεαρή Μαργκό. Οι μέρες περνούν και οι δύο νέοι περνάνε ολοένα και περισσότερο χρόνο μαζί συζητώντας και απολαμβάνοντας τις βόλτες τους στη θάλασσα. Σύντομα ο Γκασπάρ θα γνωρίσει και τη γοητευτική Σολέν, φίλη της Μαργκό, και χωρίς να το καταλάβει, θα βρεθεί ανάμεσα σε τρεις ελκυστικές νεαρές γυναίκες: τη Λένα, τη Μαργκό και τη Σολέν. Είναι άραγε κάποιο από τα κορίτσια αυτό που πραγματικά ψάχνει ο Γκασπάρ;

Πρόκειται για την τρίτη ταινία που αφορά τον κύκλο ταινιών του Ρομέρ “Ιστορίες των Τεσσάρων Εποχών” μαζί με τις: Ιστορίες της Άνοιξης (1990), Ιστορίες του Χειμώνα (1992), Ιστορίες του Φθινοπώρου (1998). Η ταινία προβλήθηκε στην κατηγορία “Ένα κάποιο βλέμμα” στο Φεστιβάλ των Κανών το 1996.

 

ERIC ROHMER

(1920–2010)
Γαλλία

 Σκοτεινό αστέρι (Dark Star)

33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τέσσερις χίπστερ techno-nerds ταξιδεύουν στο απώτερο διάστημα έχοντας ως αποστολή τους να καταστρέψουν πλανήτες, ενώ αγωνίζονται να νικήσουν την πλήξη και τη μοναξιά προσπαθώντας να κρατηθούν από όσα λίγα καταφέρνουν να θυμούνται από τη Γη. Όταν το οπλικό τους σύστημα δυσλειτουργεί, τοποθετώντας διακριτικά μια “έξυπνη” βόμβα στον μηχανισμό εκτόξευσης, ο κυβερνήτης του σκάφους αρχίζει να επιχειρηματολογεί (περί “φαινομενολογίας”) με τη ολέθρια συσκευή για να αποτρέψει την εξόντωσή τους.

Οι σειρές μεγάλων κουμπιών στις κονσόλες είναι θήκες από παγάκια φωτισμένες από κάτω, οι σάκοι των στολών είναι φτιαγμένοι από Styrofoam συσκευασιών τηλεόρασης και οι θώρακές τους από πιατέλες muffin ενώ οι ομιλούσες βόμβες από κιτ πλαστικών φορτηγών.

 

JOHN CARPENTER

(1948)

HΠΑ

 Forget Me Not

33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Ο Άλεξ, ένας δύτης, βρίσκεται πολύ καιρό στη Νέα Ορλεάνη, όπου δουλεύει τα βράδια σε ένα μπαρ. Στην Ελλάδα τον περιμένει η Δάφνη, η αγαπημένη του, που τον προειδοποιεί «δεν υπάρχουν Πηνελόπες πια». Όταν ο Άλεξ δέχεται μια κλήση για δουλειά και αποφασίζει να τη δεχτεί, ξεκινάει ένα ταξίδι, με αρχικό προορισμό την Αλάσκα και μετά τον Βερίγγειο Πορθμό, όπου κυρίαρχο στοιχείο είναι η μοναξιά τόσο του ίδιου όσο και των τοπίων γύρω του.

Η ολοκλήρωση της ταινίας (από τις τελευταίες στο παγκόσμιο σινεμά που κινηματογραφήθηκε σε 35mm), λόγω οικονομικών αλλά και γραφειοκρατικών προβλημάτων, χρειάστηκε 10 ολόκληρα χρόνια.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΑΓΚΡΑΣ

Ελλάδα

Πέμπτη 26/11

 

Πολίτης τρίτης ηλικίας

33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Ο Θεοχάρης, ένας ηλικιωμένος και μοναχικός άντρας, καταφεύγει κάθε βράδυ στο νοσοκομείο για να περάσει τη νύχτα. Κοιμάται στους πάγκους και τις καρέκλες των εξωτερικών ιατρείων, γιατί φοβάται να μείνει μόνος. Κάθε πρωί επιστρέφει στο σπίτι του, όπου μοναδική του συντροφιά είναι η γάτα του και οι αναμνήσεις του. Ένα βράδυ τον ανακαλύπτει μια νεαρή νοσοκόμα, η Ευγενία, και προσπαθεί να μάθει περισσότερα γι’ αυτόν. Ο Θεοχάρης είναι αρχικά επιφυλακτικός και αρνείται να της δώσει οποιαδήποτε πληροφορία. Σταδιακά όμως αρχίζει να χτίζεται μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο και η Ευγενία προσπαθεί να τον βοηθήσει.

Επίσημη συμμετοχή στο 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

 

ΜΑΡΙΝΟΣ ΚΑΡΤΙΚΚΗΣ

(1963)
Κύπρος

 Από το χιόνι

33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρεις Βορειοηπειρώτες μετανάστες, ο Θωμάς, ο Αχιλλέας και ο μικρός Νίκος, που έχασε πρόσφατα τους γονείς του, περνούν πεζή την ελληνοαλβανική μεθόριο αναζητώντας μια καλύτερη ζωή στην Ελλάδα. Διασχίζουν την ηπειρωτική Ελλάδα και φτάνουν μέχρι την Αθήνα. Στην πρωτεύουσα όμως θα βρεθούν αντιμέτωποι με το ρατσισμό των Ελλήνων, την πείνα και την ταπείνωση. Όλοι τους αποκαλούν Αλβανούς. Η προσγείωση είναι απότομη και ανώμαλη. Μετά το θάνατο του Θωμά, ο οποίος θα χάσει άδικα τη ζωή του, οι άλλοι δύο θα αποφασίσουν να επιστρέψουν ξανά πίσω στο χωριό τους στην Αλβανία.

Η ταινία απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Amiens και το βραβείο Χρυσός Αλέξανδρος, βραβείο Fipresci Διεθνούς Ένωσης Κριτικών, βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερου Σεναρίου και βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

 

ΣΩΤΗΡΗΣ ΓΚΟΡΙΤΣΑΣ

(1955)
Ελλάδα

Το τέλος του κόσμου (Quatermass and the Pit)

33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Ενώ σκάβει μια νέα γραμμή μετρό στο Λονδίνο, ένα πλήρωμα κατασκευών ανακαλύπτει έναν σκελετό κι ακολούθως κατι που νομίζουν ότι είναι ένας παλιός γερμανικός πύραυλος του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου. Μετά από προσεκτικότερη εξέταση, ο «πύραυλος» φαίνεται ότι προέρχεται από άλλο πλανήτη! Αυτή η ταινία εξετάζει το αρχέγονο ερώτημα του πώς βρεθήκαμε στην γη.

Αν κοιτάξετε προσεκτικά στους τοίχους του μετρό του Λονδίνου, μπορείτε να δείτε αφίσες από άλλα έργα της Hammer, όπως το “Reptile” (1966), το “Dracula” (1966) και το “The Witches” (1966).

 

ROY WARD BAKER

(1916–2010)

Ηνωμένο Βασίλειο

 Ρισάλτο

Ο Άρης είναι ένας νέος που ζει ανάμεσα σε δύο κόσμους. Από τη μία ο επαγγελματικός του χώρος στον κόσμο του θεάματος που διψάει για λάμψη, χρήμα και εξουσία. Από την άλλη, η ασφυκτική οικογένεια και η κρίση που έχει χτυπήσει τη χώρα και επιδεινώνει τις ανθρώπινες σχέσεις, που ούτως ή άλλως είναι περίπλοκες και τραυματικές. Ο πρωταγωνιστής προσπαθεί να βρει την ισορροπία του μέσα από τον έρωτα αλλά κι αυτός τον προδίδει. Θα βρει τελικά τη διέξοδο;

Τα γυρίσματα του Ρισάλτο έγιναν σε φυσικούς χώρους σε διάφορες γειτονιές του λεκανοπεδίου: στο κέντρο της Αθήνας, στη Δραπετσώνα, στο Πέραμα, στη Νέα Σμύρνη, στο Παλαιό Φάληρο.

 

ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΦΕΑΣ

(1944)
Ελλάδα

Αρκαδία Χαίρε

33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Μια περιπλάνηση στο χθες και το σήμερα της Αρκαδίας, ενός τόπου τόσο φορτισμένου με μύθους και αναφορές που μοιάζει να κατοικεί σ’ ένα πεδίο που δεν ανήκει αποκλειστικά στη σύγχρονη πραγματικότητα. Ενός τόπου που έχει τη δική του ξεχωριστή θέση στο χρόνο και το χώρο, αλλά και στη συνείδηση αμέτρητων ανθρώπων ανά τους αιώνες που ονειρεύτηκαν το ιδανικό της ή τα όσα η Αρκαδία συμβολίζει.

Το ντοκιμαντέρ τιμήθηκε με το Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2015, ως η καλύτερη ελληνική παραγωγή.

 

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΚΟΥΤΣΑΦΤΗΣ

(1950)
Ελλάδα

Παρασκευή 27/11 

Digger

Ο Νικήτας, ζει αποτραβηγμένος στην κορυφή ενός ορεινού δάσους. Μια βιομηχανία επεκτείνεται επιθετικά διαταράσσοντας την άγρια φύση και απειλώντας την ιδιοκτησία του. Η μεγαλύτερη απειλή όμως έρχεται με την ξαφνική άφιξη του γιου του, ο οποίος επιστρέφει για να διεκδικήσει το μερίδιο του κτήματος που κληρονόμησε μετά το θάνατο της μητέρας του. Με φόντο μια κοινωνία σε ατμόσφαιρα εμφυλίου, οι δύο άνδρες συγκρούονται μετωπικά, με τη φύση ως το μόνο παρατηρητή. Το Digger είναι ένα σύγχρονο γουέστερν.

Πρόκειται για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Έλληνα δημιουργού. Η ταινία έχει ήδη αποσπάσει σημαντικά βραβεία σε φεστιβάλ του εξωτερικού, ενδεικτικά στην 70ή Berlinale, στο τμήμα Πανόραμα, όπου και προβλήθηκε, απέσπασε το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κινηματογράφων Τέχνης (CICAE Art Cinema Award). Επίσης στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαράγεβο ο Βαγγέλης Μουρίκης απέσπασε το Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας.

Επίσημη συμμετοχή στο 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

 

ΤΖΩΡΤΖΗΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΗΣ

Ελλάδα

Γραμμές

Η Ελλάδα σήμερα. Επτά διαφορετικές ιστορίες για επτά άτομα που έχουν ήδη φτάσει στα όριά τους και τελικά καταρρέουν. Παρά τη φαινομενικά προφανή σύνδεσή τους, συνδέονται ταυτόχρονα μέσω μιας κοινής απελπισμένης δράσης: το τελευταίο τηλεφώνημά τους στο κέντρο ψυχολογικής υποστήριξης που ονομάζεται “Γραμμή Ζωής”. Είναι η τελευταία ελπίδα τους. Καθώς όμως κανείς δεν μπορεί να τους βοηθήσει πραγματικά, ακόμη και τότε, παραμένουν όλοι τους μέρος της σύγχρονης ελληνικής τραγωδίας.

Κατά τις πρόβες της τελικής σκηνής, ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί παραλίγο να συλληφθούν από την αστυνομία, καθώς η αστυνομία θεώρησε -προτού συνειδητοποιήσει ότι επρόκειτο για γύρισμα κινηματογραφικής σκηνής- ότι ήταν μια πραγματική συμμορία νεοναζί που διαδήλωνε εναντίον των προσφύγων.

 

Στο 10ο Greek Film Festival του Λονδίνου η ταινία απέσπασε το βραβείο ”Best Concept for Fiction Feature”, στα Maverick Movie Awards στις ΗΠΑ, κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας. Το 2017 απέσπασε το βραβείο καλύτερης ταινίας στο Scandinavian International Film Festival στο Ελσίνκι, στο Sose International Film Festival στο Γερεβάν της Αρμενίας, απέσπασε τα βραβεία σεναρίου και φωτογραφίας και στο Rome Independent Prisma Awards στην Ιταλία απέσπασε το βραβείο της καλύτερης ταινίας. Το 2019 κέρδισε το βραβείο για το καλύτερο δράμα στα Vegas Movie Awards.

 

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΖΩΜΕΝΟΣ

(1964)
Ελλάδα

New York College Shorts: Athanasia (immortality)

33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Ο συγγραφέας Γρηγόριος Ξενόπουλος αναπολεί μια ιδιαίτερη μέρα από την παιδική του ηλικία, όταν γνώρισε μια όμορφη νεαρή γυναίκα με το όνομα Αθανασία, ενώ περνούσε τις μέρες του στο σπίτι της θείας του. Αυτή η γυναίκα επρόκειτο να μείνει για πάντα στη θύμησή του και να γίνει η μούσα του.

The Bookworm – A quarantine short film, Με άλλα μάτια

Primer

Φαντάσματα πλανιούνται πάνω από την Ευρώπη

 

Σάββατο 28/11

Yellow Cat (Sary mysyq)

Eduart

(Η ταινία Eduart θα προβληθεί μόνο με αγγλικούς υπότιτλους)

Η Μαρκησία του Ο…  (Die Marquise von O… / The Marquise of O)

Horme Picture Shorts: Γιασεμί, Πατρική συμβουλή, Τρία βήματα, Φιλί

Νορβηγία

 

Κυριακή 29/11

(Την ημέρα της προβολής τους οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες

από τις 10:00 το πρωί μέχρι τις 10:00 το πρωί της επόμενης μέρας)

 

  •  Listen
  •  Σολάρις (Solyaris / Solaris)
  •  Smac
  •  10η μέρα
  •  Ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο (Sepelenmis Ölümler Arasinda / In between dying)

 

Δευτέρα 30/11

(Την ημέρα της προβολής τους οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες

από τις 10:00 το πρωί μέχρι τις 10:00 το πρωί της επόμενης μέρας)

  • Ντάνιελ ’16 (Daniel ’16)
  •  Ovil and Usman
  •  Αλονζανφάν (Allonsanfàn)
  •  Η Πολίν στην πλαζ (Pauline à la plage / Pauline at the Beach)
  •  Μπάιρον: Η μπαλάντα ενός δαιμονισμένου

 

Τρίτη 1/12

(Την ημέρα της προβολής τους οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες

από τις 10:00 το πρωί μέχρι τις 10:00 το πρωί της επόμενης μέρας)

 

  •  Η ιδιοκτησία (A Herdade / The Domain)
  •  Ποιος, ποιος θα φαγωθεί
  •  Ακατάβλητο Μεξικό (Reed, México insurgente)
  •  Ο τελευταίος άνδρας επί της γης (The Last Man On Earth)
  •  Εκδρομή

 

Τετάρτη 2/12

(Την ημέρα της προβολής τους οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες

από τις 10:00 το πρωί μέχρι τις 10:00 το πρωί της επόμενης μέρας)

 

  • Ιστορίες από το δάσος με τις καστανιές (Zgodbe iz kostanjevih gozdov / Stories From The Chestnut Woods)
  •  Το τέρας της μαύρης κοιλάδας (Day The World Ended)
  •  Προμελετημένη δολοφονία (La mort en direct / Death Watch)
  •  Ρομαντικό σημείωμα
  •  Πλατεία Αμερικής

 

Πέμπτη 3/12

(Την ημέρα της προβολής τους οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες

από τις 10:00 το πρωί μέχρι τις 10:00 το πρωί της επόμενης μέρας)

 

  •  The Last Ones (Viimeiset)
  •  Ο Κόκκινος Ψαλμός (Még kér a nép / Red Psalm)
  •  Για πάντα
  •  Η νύχτα των ζωντανών νεκρών (Night Of The Living Dead)
  •  Η νύχτα της Βαρέν (La nuit de Varennes / That Night in Varennes)

 

Παρασκευή 4/12

(Την ημέρα της προβολής τους οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες

από τις 10:00 το πρωί μέχρι τις 10:00 το πρωί της επόμενης μέρας)

 

  •  Δύσκολο να είσαι Θεός (Trudno byt bogom / Hard To Be God)
  •  Do It Yourself
  •  Ουρανός
  •  Στον ασημένιο πλανήτη (Na srebrnym globie / On the Silver Globe)
  •  Ένας άλλος κόσμος

Περισσότερες πληροφορίες

Παρόμοια άρθρα:

Για περισσότερη ενημέρωση, αλλά και έμπνευση, ακολουθήστε τις σελίδες μας σε FacebookInstagram και Spotify.

Giving Sight by Beasty Press // Giving Sight The Project

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.